طراحی و ساخت استاپ موشن
استاپ موشن یکی از روشهای استفاده شده در انیمیشنسازی است که در زمینه ویدیومارکتینگ کاربردهای فراوانی دارد. در این روش، برخلاف انیمیشنهایی که با استفاده از نقاشیها ساخته میشوند، از عروسکها و مدلهای واقعی استفاده میشود. برای ساخت انیمیشن استاپ موشن، مدلهای عروسکی را کمی حرکت داده و سپس عکسبرداری میکنند. این فرآیند به صورت تکراری انجام میشود تا حرکت کاملی شکل گیرد. اگر قصد ساخت استاپ موشنهای متنوع را دارید، میتوانید به تیم ما در گودو اعتماد کنید. ما با استفاده از تکنیکهای خلاقانه و به روز، به شما کمک خواهیم کرد تا آثاری بسیار خلاقانه را خلق کنید.
مراحل ساخت استاپ موشن
در گودو مارکتینگ ، تیم طراح و سازنده استاپ موشن و موشن گرافیک برای اجرای یک پروژه ویدیویی به ترتیب زیر عمل میکند. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را در طول این مسیر با کارشناسان ما در میان بگذارید.
- ثبت سفارش طراحی و ساخت انیمیشن
- برگزاری جلسه مشاوره (به صورت رایگان)
- ایدهپردازی و طراحی سناریو
- آماده سازی و تکمیل مراحل پیش تولید
- اجرای پروژه
- تحویل پروژه در زمان تعیینشده
ویژگی ها و مزیت ساخت استاپ موشن
نرخ تبدیل مشتریان را افزایش میدهد
ایده های پیچیده را به صورت بصری نشان دهید
استاپ موشن نرخ نگهداری بالاتری دارد
آزادی خلاق
سرمایه گذاری کمتر، بازده بیشتر
استاپ موشن چیست و کاربرد آن چیست؟
انواع مختلف استاپ موشن
در حوزه فیلمسازی و ویدیومارکتینگ، روشهای مختلفی برای ساخت انیمیشن وجود دارد که معروفترین آنها عبارتند از:
استاپ موشن خمیری: این روش شامل طراحی شخصیت و فضا با استفاده از خمیر انعطافپذیر یا سفت نشدنی است. در این تکنیک، با استفاده از شخصیت یا اجسام خمیری، یک سناریو را اجرا میکنند و این روش به عنوان فانتزیترین نوع استاپ موشن شناخته میشود. در برخی موارد، برای بهبود حرکت شخصیتهای خمیری از آرماتور فلزی استفاده میشود. استاپ موشن خمیری در ساخت انواع انیمیشنها، موزیک ویدیوها و فیلمهای تبلیغاتی کاربرد دارد.
در تکنیک استاپ موشن عروسکی، از عروسکهایی با اسکلت فلزی و مفصلهای ساچمهای در فضاهای سه بعدی استفاده میشود. این روش پیشرفتهتری نسبت به آبجکت انیمیشن است، اما به دلیل هزینه ساخت بالا، در صنعت تبلیغات به طور متداول استفاده نمیشود. با این حال، اگر قصد تولید فیلم کوتاه، موزیک ویدیو یا فیلم سینمایی را دارید، میتوانید از این روش استفاده کنید.
اهداف از ساخت و طراحی استاپ موشن
1. به اشتراک گذاری اطلاعات
2. فیلم و سایر عناوین ویدیویی
3. گرافیک لوگو
با افزودن انیمیشن به لوگوهای شرکت، وب سایت ها و سایر موارد، می توان آنها را جذاب تر کرد. لوگو موشن، یک نوع موشن گرافیک است که برای این منظور استفاده می شود.
4. پست رسانه های اجتماعی
5. بازاریابی دیجیتال
مزایای استفاده از استاپ موشن چیست؟
1. مقرون به صرفه و زمان
2. جذاب
3. پشتیبانی و اثر متفاوت
4. به راحتی قابل اشتراک گذاری
5. سبک زیبا
موشن گرافیکها در بین سبکهای ویدیویی بازاریابی، به عنوان سبکی ظریفترین، متفاوتترین و جذابترین شناخته میشوند. آنها بهترین سبکها را برای ساخت ویدیوهای بازاریابی ارائه میدهند.