ویدئو مارکتینگ چیست؛ اهمیت و مزایای بازاریابی ویدیویی
برای طراحی ویدیو مارکتینگ میتوانید فرم زیر را پرکنید تا همکاران ما در سریع ترین زمان با شما تماس بگیرند.
ویدئو مارکتینگ چیست؟
دلیل اهمیت ویدئو مارکتینگ
مزایای ویدئو مارکتینگ
در گذشته، تهیه و انتشار ویدیوها هزینهبر بود و نیازمند تجهیزات گرانقیمت بود. اما امروزه، برای تولید محتوای ویدیویی نه تنها به تجهیزات گران قیمت نیاز ندارید، بلکه هزینه بالایی برای انتشار آن نیز ندارید. گوشیهای هوشمند، شبکههای اجتماعی و پلتفرمهایی مانند یوتیوب و آپارات، این فرآیند را بسیار آسانتر کردهاند. با این حال، سوالی که هنوز در ذهن شما مطرح است، این است که بازاریابی ویدئویی چه سودی برای کسبوکارها دارد. به برخی از مزایای آن میتوان اشاره کرد:
۱. ایجاد و افزایش آگاهی از برند
۲. جلب اعتماد مخاطبِ هدف
۳. بهبود سئو
مزایای ویدئو مارکتینگ به تنهایی محدود به جلب توجه و اعتماد مخاطبان هدف نمیشود. این روش به شما در زمینه سئو کمک میکند. ویدئوها تأثیر مستقیمی بر رتبهبندی ندارند، اما باعث میشوند که بازدیدکنندگان بیشتری در وبسایت شما بمانند که این یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در رتبهبندی صفحه نتایج جستجو است.
به گفته Moovly، وبسایتهایی که ویدئوهای خوبی در صفحههای وبسایت خود دارند، ۵۳ برابر بیشتر از سایر وبسایتها در صفحه اول نمایش داده میشوند.
همچنین، تعداد بکلینکها نیز یکی از عوامل مهم در سئو است. محتواهای ویدئویی مانند یک آهنربا عمل میکنند و بسیاری از لینکها را به خود جذب میکنند. شما میتوانید لینکهای مختلفی را در کپشن ویدئوهای خود قرار داده و این فرصت را داشته باشید که نظر سایتها و کاربران را به خود جلب کنید.
افزایش بکلینکها و بهبود رتبه به معنای افزایش ترافیک وبسایت است؛ زیرا مردم محتوای ویدئویی را به محتوای متنی ترجیح میدهند و احتمالاً وبسایتی را انتخاب میکنند که از ویدئو استفاده کرده است. یافتههای یک مطالعه نشان میدهد که ترافیک ارگانیک در صورت وجود یک ویدئو تا ۱۵۷ درصد افزایش مییابد.