جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

        مدیریت اینستاگرام برای رشد و گسترش پیج یکی از ملزومات می‌باشد که برای هر کسب‌وکاری از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. اینستاگرام یکی از پرطرفدار ترین شبکه‌های اجتماعی امروزه می‌باشد که بسیاری از افراد را به سمت خود جذب کرده است ، همین دلیل سبب شده است تا اینستاگرام یکی از بهترین پلتفرم برای تبلیغات و برند سازی برای کسب‌وکارها باشد. امروزه بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ از اینستاگرام برای تبلیغات و بازاریابی و در نتیجه جذب مخاطب ، افزایش مشتری و رواج کسب‌وکار استفاده می‌کنند. تبلیغات و فعالیت در اینستاگرام مانند هر پلتفرمی دیگر قواعد و قوانین خاص خودش را دارد که برای تبلیغات و ساخت برند در این پلتفرم باید از قوانین خاص خودش پیروی کرد. پیروی کردن از اصول و قوانین اینستاگرام کار ساده ای نمی‌باشد و هر فرد نمی‌تواند این مسئولیت را برعهده بگیرد.

مدیریت اینستاگرام چیست؟

مدیریت اینستاگرام به مجموعه فعالیت هایی گفته می‌شود که توسط یک ادمین برای افزایش فالوور ، لایک و کامنت ، در راستای بهبود پیج انجام میپذیرد. این فعالیت ها از ساخت پیج تا مدیریت و تبلیغات در راستای و دیدن شدن می‌باشد.مدیریت اینستاگرام باید طبق اصول و الگوریتم های اینستاگرام باشد تا رشد پیج را به همراه خود داشته باشد.

ادمین اینستاگرام

ادمین اینستاگرام یا مدیر پیج به افرادی گفته می‌شود که با اتکا به توانایی و علم خود در راستای بهبود پیج و طبق قوانین الگوریتم های اینستاگرام ، برای رشد پیج فعالیت های مستمری را انجام می‌دهند. فعالیت های ادمین اینستاگرام نه تنها باعث رشد پیج شما و افزایش فالوور شما می‌شود بلکه با بهینه سازی سئو پیج شما باعث حضور موثر در اکسپلورر می‌شود که در نتیجه برند شما به بهترین شکل ممکن دیده می‌شود.

وظایف ادمین اینستاگرام

یک ادمین اینستاگرام باید کوچک ترین اقدام ها مانند ساخت پیج تا برنامه ریزی کپشن ها و برنامه ریزی برای پست و استوری‌ها را به خوبی مدیریت کند. در ادامه برخی از فعالیت ها و اقداماتی که ادمین اینستاگرام باید مدیریت کند را ذکر می کنیم :

چرا مدیریت اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد؟

تولید محتوا و بازاریابی باید با هدفی مشخص تعیین و تولید شود تا بتوان به بهترین شکل مخاطب را به سمت برند جذب کرد  ، که این مخاطب در دراز مدت باید به مشتری برای کسب و کار تبدیل شود. مدیریت صفحه اینستاگرام برند کسب و کار به این معنا می‌باشد که باید تمامی محتوا های پیج اعم از محتوای بصری و نوشتاری به گونه ای هدفمند تولید شود تا بتوان اعتماد مخاطب را جلب کرد که در مرحله بعد این مخاطب تبدیل به مشتری شود. از همین رو مدیریت هدفمند پیج اینستاگرام اهمیت پیدا کرده و برای افزایش فروش و همچنین شناخته شدن برند ضروری می‌باشد.

ادمین اینستاگرام چگونه باعث رشد پیج اینستاگرام می‌شود؟

ادمین اینستاگرام با تولید محتوا هدفمند ، در دراز مدت باعث ایجاد اعتماد در مخاطب نسبت به کسب و کار می‌شود . با اعتماد سازی و افزایش آگاه سازی نسبت به برند ، مخاطبین زیادی به پیج اینستاگرام شما جذب می‌شوند. با جذب مخاطبین به پیج شما و همچنین افزایش فالوور پیج ، در صورتی که کیفیت کار شما بالا باشد و بتوانید اعتماد مخاطب خود را جلب کنید ، این مخاطب به مشتری همیشگی و وفادار شما تبدیل می‌شود. در پروسه ادمینی پیج اینستاگرام ، ادمین باید دائما به تولید محتوا با کیفیت ادامه دهد تا بتواند اعتماد مخاطبین قبلی را حفظ و به دنبال جذب مخاطبین جدید باشد. 

تعرفه استخدام ادمین اینستاگرام

مدیریت اینستاگرام ، با در نظر گرفتن حجم کاری ادمین که بر عهده دارد ، حوزه فعالیت برند و جایگاه فعلی پیج اینستاگرام نیز متغیر باشد. خدمات مربوط به پیج اینستاگرام معمولا به صورت پکیج خدمات اینستاگرام نیز ارائه می‌شود ، و این نوع پکیج ها بسته به خدماتی که ارائه می‌کند نیز می‌تواند هزینه های متفاوتی داشته باشد ، که این هزینه ها اغلب میان 3 الی 5 میلیون متغیر هستند. با این حال برخی از پکیج ها هستند که طولانی مدت می‌باشند که اغلب آن ها میان 8 الی 15 میلیون است که به صورت تدریجی و قسطی پرداخت می‌شود.

سوالات متداول مدیریت اینستاگرام

  • آیا خودم می‌توانم مدیریت پیج اینستاگرام را انجام بدم؟

مدیریت و بازاریابی شبکه های اجتماعی برای مدیران برند و کسب و کار نیز قابل انجام می‌باشد ، اما برای این که بتوانید بازدهی بالایی داشته باشید ابتدا باید آموزش ادمینی اینستاگرام را دیده باشید و با اصول ، قوانین و الگوریتم های اینستاگرام آشنایی و تسلط داشته باشید.

اغلب این کار و آموزش دیدن طولانی مدت است که به همین دلیل برای بسیاری از صاحبین کسب‌وکارها مناسب نمی‌باشد و بلکه می‌توان هزینه جانبی زیادی داشته باشد. با استخدام ادمین اینستاگرام از همان ابتدا شما پیج اینستاگرام خود را به یک فرد متخصص و با تجربه سپرده‌اید که خیال خودتان هم راحت می‌باشد و مطمئن هستید که کارها به خوبی پیش خواهد رفت.

  • آیا استخدام ادمین ضروری است؟

در صورتی که رشد پیج ، افزایش مشتری و افزایش آگاهی از برند شما اهمیت زیادی برای شما دارد ، و علاقه دارید که در کوتاه ترین زمان بیشترین مخاطب را با حداقل ترین هزینه ها داشته باشید ، استخدام ادمین اینستاگرام بله ضروری است.

  • چگونه می‌توان ادمین اینستاگرام را استخدام کرد؟

اغلب شرکت های تبلیغاتی و آژانس های دیجیتال مارکتینگ به ارائه خدمات در زمینه مدیریت اینستاگرام می‌پردازند. برای استخدام ادمین اینستاگرام شما می‌توانید از طریق سایت گودو مارکتینگ اقدام به جذب بهترین خدمات برای پیج اینستاگرام خود کنید.

تبلیغات در اینستاگرام

     اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا می‌باشد که امروزه بیشتر از یک میلیارد کاربر دارد که روزانه از این شبکه‌اجتماعی استفاده می‌کنند. طبق آخرین آمارها 35 میلیون ایرانی به صورت روزانه از این پلتفرم استفاده می‌کنند، همچنین این آمار نشان می‌دهد که 80 درصد افراد به تبلیغاتی که در این پلتفرم می‌بینند واکنش نشان می‌دهند و 40 درصد این افراد به خدمات و محصولاتی که در اینستاگرام می‌بینند استفاده می‌کنند.همین موضوع و آمارها باعث شده است تا اینستاگرام به یک بستری عالی برای تبلیغ تبدیل شود تا شما بتوانید خدمات و محصولات خود را در پیج شخصی ارائه کنید و با اصول تولید محتوا ، و مدیریت مناسب و بهینه پیج ، فروش بالایی را داشته باشید.

اصول تبلیغات در اینستاگرام

شاید شما با خود بگوید که تبلیغات در اینستاگرام نمی‌تواند باعث دیده شدن پیج شما و شناخته شدن کسب‌وکار شما شود و تاثیر زیادی ندارد ، چرا که بسیاری از افراد تبلیغات انجام داده‌اند و تاثیر به سزای نگرفته‌اند و به همین دلیل دلسرد شده‌اند.  لازم به ذکر است که هر روش تبلیغاتی که یک برند و یا یک کسب و کار از آن استفاده می‌کند اصول و روش خاص خودش را نیز دارد که اینستاگرام هم از این قاعده مستثنی نیست. مهم ترین و کلیشه‌ای ترین اصلی که باید رعایت کنید ، اهداف تبلیغاتی می‌باشد که شما باید اهداف منطقی ، هدفمند و دارای زمان‌بندی واقع بینانه باشد.

به طور مثال شما فرض کنید که تازگی پیج خود را راه‌اندازی کرده‌اید ،اولین قدم شما باید جذب فالوور تا حد خوب و قابل قبولی باشد . در کنار جذب فالوور شما باید تولید محتوا هدفمند و مرتبط با کسب و کار خود ایجاد کنید ، تا جذب فالوور برای شما کار آسان تری شود. به طور مثال شما اگر پیجی دارید در راستای تعمیرات ماشین می‌باشد ، تبلیغات در پیج‌هایی که مربوط به بانوان می‌باشد ، مناسب نمی‌باشد و در پیج های مرتبط به حوزه کسب و کار خود باید تبلیغات را انجام دهید. 

از دیگر اصولی که در تبلیغات اینستاگرامی باید رعایت شود، تجزیه و تحلیل نتایج تبلیغات می‌باشد ، میزان تعامل با مخاطبین ، بازخوردها و درصد فروش نیز می‌باشد. این داده‌ها بسیار مهم است چرا که در استراتژی تبلیغاتی اینستاگرام و همچنین تبلیغات بعدی شما کمک کننده می‌باشد.

تبلیغات در اینستاگرام چگونه است؟

تبلیغات در اینستاگرام به صورت گسترده می‌باشد و نمی‌توان آن را به تنها موارد خاصی محدود کرد. اما این نکته را باید بدانید که تبلیغات در اینستاگرام به صورت بصری و گرافیکی انجام می‌شود و مانند تلگرام و توییتر نیست که بیشتر جنبه متنی داشته باشد. به همین دلیل باید شما به قواعد بصری و زیبایی آشنایی و تسلط داشته باشید تا بتوانید چشم هر مخاطب را به سمت تبلیغات خود جذب کنید تا بهترین و بیشترین بازدهی را از تبلیغات خود بگیرید.

  • اولین قدم در تبلیغات موثر اینستاگرام داشتن صفحه ای با لی‌اوت مناسب باشد و همچنین جذاب که بتوانید مخاطب را مجاب کنید تا شما را فالو کنند . لی‌اوت اینستاگرام به قالب هایی گفته می‌شود که پست‌های یک صفحه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. احتمالا تا کنون به الگوی کنار هم قرار گرفتن پست های مرتبط و شبیه به هم را به صورت سه تایی در کنار یکدیگر قرار می‌دهند، یا با توجه به رنگ پست ها ، آنها را در یک الگوی مشخص نیز قرار می‌دهند.
  • در برخی از موارد پست‌های یک صفحه به صورت یکپارچه و در یک طرح کلی ایجاد می‌کنند. لی‌اوت مناسبی که از اصول بصری نیز پیروی کند ، باعث می‌شود که صفحه مورد نظر برای مخاطبی که از صفحه شما دیدن می‌کند جذاب باشد و در نتیجه به راحتی برای فالو کردن شما ترغیب می‌شود.
  • پس از این که مرحله لی‌اوت را پشت سر گذاشتید و لی‌اوت زیبایی را برای پیج اینستاگرام خود طراحی کردید ، نوبت به کانال‌های تبلیغاتی اینستاگرام می‌رسد . با استفاده از کانال های تبلیغاتی صفحه اینستاگرام شما بیشتر دیده می‌شود و به همین دلیل مخاطب بیشتری به پیج اینستاگرام شما سر می‌زند و باعث جذب فالوور بیشتر می‌شود.
  • بعد از مرحله جذب فالوور حالا وقت تبدیل فالوور به طرفدار رسیده است ، که در اصطلاح اینستاگرام به طرفدار «فن» نیز گفته می‌شود . اهمیت تبدیل فالوور به فن این می‌باشد که شما محصول و خدمات خود را به طرفدار می‌توانید بسیار راحت تر بفروشید ، و همچنین بعد از خرید ممکن است فن های شما محصول و خدمات شما را به صورت رایگان برای دیگران تبلیغ کنند.